måndag 27 augusti 2012

Livet i Borås

Beskåda livet


Var ute och sökte jobb idag samtidigt som jag beskådade livet i Borås. Dessa bilder kommer ha en undermedveten röd tråd genom sig, angående livet. Så var uppmärksam på bilderna och vad du läser.



Tyckte speglingen av kvinnan passade sjukt bra i hopp med killen i T-shirt. Så förtydligade deras undermedvetna symbolism genom att göra allt utom bussen svart vitt. För det är ju ändå Bussen som håller deras förbindelse vid liv.


Fångade denna gamle mannen medens han satt och filosoferade. Hoppas han filosoferade över sitt liv.


Han kanske tänkte tillbaka till tiden då han och hans barn gick en vacker dag genom stan.



Här är en bild på en tant som väntar på bussen. Röda tråden är att alla väntar i den gråaktiga vardagen medens de missar livets gång. Men att det är detaljerna ur vardagen vi mins bäst. Detaljer är allt!

 Tänk på alla människor som du ser/möter varje dag. Alla har sin vardag och sin uppfattning, Tänk om Killen i T-shirt och kvinnan i speglingen hade en undermedveten symbolism i din gråa vardag. Jag tog ju med mig deras slumpmässiga möte mellan varandra hem till min dator och skickade ut över Internet, upp på min blogg. Där du sedan tittade på bilden. Du fick en uppfattning om deras existens samtidigt som du läste det jag skrivit och nu hoppas jag att jag förgyllde din vardag med denna upplysningen.
Detaljer gör allt!





4 kommentarer:

  1. gött att du kommit igång lite med bloggen :D
    nu får vi ta en dag och hjälpa varandra. vad sägs ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack man =) ja lätt asså =) va gör du i veckan =)

      Radera