torsdag 20 september 2012

Om Döden



Skrev en dikt innan som jag tänker dela med mig av till er.
Den handlar om livet och hur man aldrig ska förlora hoppet.
I Nirvana så kan man, så som jag vill tro uppleva allting igen. 
Jag hade tyckte det vore enormt kul att kolla statistik på hur många steg man tagit eller i hur mycket man har lyft i kilo, typ sånt hade jag kunna roa mig med länge.

Bilden hör lite med dikten symboliskt menat. 


I evighetens namn

Av: Claude Johnsson




I evighetens namn släpper jag dig nu fri, fri från alla världens bekymmer.
Din jordliga tillvaro kommer nu att försvinna som vindens tystnad.
Kanske, om du har tur. Får du uppleva detta igen. Men det kommer att kosta dig alla dina minnen.
Här i Nirvana kan du uppleva allting du någonsin, känt, tänkt och glömt. Det är din film, din berättelse som du kan göra va du vill med. Men vill du någonsin uppleva något nytt igen. Så måste du börja om. Glöm allt du någonsin tänkt, glöm bort vem du är och vad du står för. Glöm allt och frigör ditt inre sinne. För nu kan du börja om på nytt igen.



 

1 kommentar:

  1. Det märks att du levt med döden nära i hela dit liv. jag blir berörd av denna dikten.
    Kram Mamman <3

    SvaraRadera