torsdag 13 september 2012

Svampar

Var flugorna gömmer sig


Var ute och letade efter ett ställe att  filosofer på häromdagen, så vart hittar man ett lugnt harmoniskt ställe i Borås lixom. 
Som tur var hittade jag ett perfekt ställe. Kommer tyvärr inte avslöja vart det ligger. 
För vill ju inte ha massa andra människor som är där och springer runt. 
Bara mycket speciella personer kommer få se vart det är någonstans. 

Men nu till det roliga. Jag hittade massa lustiga och vackra svampar på detta stället.
så nedanför fotade jag den coolaste svampen jag set hittills. 

Här är den bilden jag ville ha på en svamp, en riktig sagosvamp.

Bilden nedanför visar vart flugorna gömmer sig när det regnar och blåser. Något jag bara var tvungen att fota. Så jag drog gensat på mitt fisheye och försökte krypa under denna, inte allt förstora svampen.
Helt raklång låg jag på en mycket lerig gräs glänta och och kände hur mina kläder absorberade all lera. 
När jag väll hade lyckats komma under svampen med min ganska stora kamera. Hade flugorna flugit sin väg för länge sen. Så man kanske inte är så smidig som man tror ibland.
Men jag fick i alla fall en liten bild på flugorna att visa upp.



Här gömmer sig flugorna, när det blåser och regnar.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar