onsdag 24 oktober 2012

Luften

Idag blir det till att få igång min telefon, för annars får jag inte tag på människan som ska komma och leka med mig senare i dag. Jag har Halebop och det är ju fullständigt värdelös om man vill komma i kontakt med dem utan Internet. Men önska mig lycka till.
Här är en dikt jag har skrivit om kärleken.




Små, små andetag.
Av: Claude Johnsson


Små, små andetag, precis som mina och dina. In och ut, luften som omfamnar oss i dag kommer omfamna oss i morgon. Luften kommer vara där tills oändligheten skiljer oss åt. Luften finns inom oss och utom oss. Det är med luften vi känner värmen från varandra, det är med hjälp av den vi kan uppleva kärleken på riktigt. Luften som födde den allra första kärleken är den luften du andas ut, Nästa andetag du tar är fyllt av hopp och drömmar om ett lyckligt liv. För det är vad kärleken får oss att Tro. Tro, hopp och kärlek hade aldrig varit möjligt utan luften vi andas in och ut. Bara några små, små andetag från mig till dig kan skapa liv.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar